carlotta

欲买桂花同载酒 终不似少年游

美队一城里有家小酒馆

You ready to follow Captain America into the jaws of death?
Hell no. That little guy from Brooklyn who was too dumb not to run away from a fight. I'm following him.

There is a tavern in the town,in the town
城里有家小酒馆,小酒馆
And there my true love sits him down,sits him down
我的一生挚爱坐在那儿,坐在那儿
And drinks his wine as merry as can be
边喝酒边笑
And never,never thinks of me
永远,永远不会想起我
Fare thee well,for i must leave thee
再见了,因为我必须离开你

Do not let this parting grieve thee
请你不要为别离而悲伤
And remember that the best of friends must apart,must apart
要知道最好的朋友注定要分别,注定要分别
Adieu,adieu kind friends,adieu yes adieu
永别了,永别了,亲爱的朋友  永别了,永别了
I can no longer stay with you
我不能再陪伴你了
I'll hang my harp on the weeping willow tree
我会把竖琴挂在柳枝上
And may the world go well with thee
愿你一切安好

He left me for a damsel dark,damsel dark
他为了个黑发姑娘离开了我,离开了我
Each Friday night they used to spark,used to spark
每周五晚上他们都去看烟花
And now my love who once was true to me
这会儿我的一生挚爱坐在那儿
Takes his dark damsel on his knee
他的膝上坐着那个黑发姑娘

Oh,dig my grave both wide and deep
噢,请把我的坟墓挖得深一些,宽
Put tombstones at my head and feet
请把墓碑压在我的身上
And on my breast you may carve a turtle dove
请在我的胸口刻一只斑鸠
To signify I died of love
来铭记我因爱而亡

单独歌曲推荐听Rudy Vallee的版本,但仍觉得配合电影中塞老师的晦涩演技食用更佳。

原声专辑中有首歌叫Farewell to bucky感兴趣的可以去听一下,另,美队二尼克在美队家中,即美队bucky七十年后初重逢播放的歌曲是it's been a long long time,歌词也非常官逼同死。(kiss me once kiss me twice kiss me one more time)

入坑半年,lo的第一条实在想献给小酒馆之歌,献给光影氤氲,献给bucky未名的情愫。

评论(2)

热度(64)

  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据